Auto tuninga veikali ienīst ikdienas tūnerus tikai pāris iemeslu dēļ

Tavs auto ir ideāls. Tu dreifē lēni pa vecpilsētas ielām. Skaņas sistēma liek baudīt braucienu vēl vairāk. Šis automobīlis ir kā Tavs mīlulis, kuru lolo un kop vairāk kā jebko citu. Iknedēļas spēkrata mazgāšana. Katra eļļas maiņa. Tu vēlies dot visu to labāko. Bet visiem auto īpašniekiem pienāk reiz brīdis, kad tie vēlas, lai spēkrats grieztos mazliet ātrāk. Tas brīdis, kad pie zaļās gaismas trūkst “wow” mirklis, kad gāzes pedālis ir iedzīts līdz galam. Varbūt, tikai varbūt, Tu vēlies, lai varētu apdzīt kādu citu spēkratu, braucot pret kalnu. Visi neuzskata, ka Tev jābūt karalim uz “dragrace” celiņa, jo tas tak ir dārgi, vai ne? Bet ja nu tomēr nav? Šajā rakstā atradīsi piecus veidus, kā palielināt savam auto jaudu un nesamaksāt par to vairāk kā par mēneša īri. un arī to kāpēc nevajadzētu ņemt dažāda veida aizdevumus, ko varat salīdzināt šiet!

1. Aukstā gaisa ieplūde

gaisa iepludePirmais, ko ikviens autospeciālists ieteiks, lai uzlabotu jaudu jebkuram automobīlim, būs nomainīt gaisa padevi motoram. Gluži kā kožļājamo gumiju reklāmās ar ledus pārsliņām apklātas zemās cenas par vienu paciņu. Itkā maza cena, bet ieguvums ir lielāks, nekā būsi domājis. Visa pamatā ir vienkāršs likums. Aukstais gaiss ir blīvāks un līdz ar to tas tiek padots vairāk ieplūdei, lai sajauktos ar degvielu. Vairāk gaiss – vairāk degvielas sadegšana. Vairāk sadegšana – vairāk jauda. Tipiskā dzinējā, ja tas ir pareizi noregulēts, var palielināt jaudu par 5-7 zirgaspēkiem. Ir jāņem vērā, ka šis triks nostrādās tikai tad, ja dzinējam limitējošais faktors ir tieši gaisa ieplūde. Ja Tavs dzinējs jau spēj “iesūkt” pietiekami daudz vēsa, svaiga gaisa, tad turpini lasīt, lai uzzinātu citus veidus, kā savu ikdienas agregātu padarīt vēl jaudīgāku.

2. Atbrīvota izplūde

Atbrīvota izplūdeŠajā procesā nevienam katalizatoram nevajadzētu ciest. Tas nozīmē, ka no katalizatora līdz spēkrata aizmugurējam bamperam vajadzētu izplūdes trubas veidot pēc iespējas taisnākas (bez locījumiem, “līkumiem” utt.). Šī metode liks motoram “elpot” brīvāk. Mazāka pretestība nozīmē, ka dzinējs spēs ievilkt vairāk gaisu un veikt biežāku degvielas sadegšanu. Tā kā jaunie katalizatori ir taisīti ar mazāku pretestību, lai sadarbotos labāk ar dzinēju, tad jaunāka gada gājuma mašīnām šī īsti nebūs problēma. Bet ja Tev nav jaunākā gada automobīlis, vai, iespējams, ir kāds “vitage” klases spēkrats, tad Tev obligāti ir jāizlasa par trešo veidu, kā palielināt jaudu.

3. Katalizatora maiņa

Kad normatīvos pirmo reizi tika noteikts, ka spēkratiem ir vajadzīgi katalizatori, tie noteikti neiepriecināja nevienu, kam jauda bija svarīga. Šie katalizatori drastiski samazināja automobīļa jaudu, bet tas notika cilvēces vārdā. Izplūdes gāzes palika mazāk kaitīgas. Ja bākā ielēji degvielu ar svina piejaukumu, tad Tev būtu jāpriecajas, ka vispār uzbrauci augšā kalnā. Gāja dekādes līdz ražotāji spēja attīstīt katalizatorus līdz tādam līmenim, lai jaudas zudumi nebūtu problēma. Daudziem 80. un 90. gadu automobīļiem šīs ir iepriecinošas ziņas. Ja nomainīsi savam automobīlim katalizatoru uz augstas caurplūdes variantu, tad jaudas pieaugums būs manāmi jūtams. Jāņem vērā, ka nedrīksti vienkārši ar rokā esošo skrūvjatslēgu izsist katalizatorā caurumu. Tas nekādu jaudas pieaugumu nedos, tikai vairāk neizfiltrētie, kaitīgie izmeši!

4. Riepas

RiepasTici vai nē, bet izmaiņas riepās arī var likt Tev just jaudas pieaugumu. Nomainot parastās riepas uz zemāka profila riepām liks sajust uzrāviena uzlabošanos. Jā, tas liks arī rādīt spidometram neprecīzu ātrumu, bet šis mazais un lētais uzlabojums dara lielus brīnumus. Vienmēr ir variants iegādāties vieglmetāla diskus, bet jābūt uzmanīgam ar maka biezumu. Ja esi apsvēris ideju iegātāties stikla šķiedras diskus, tad zini – tie samazinās svaru Tavam automobīlim drastiski, bet tas pats notiks arī ar maka svaru.

5. Auto “čipošana”

Čipošana! Ak, kur Tu biji visu laiku? Automašīnas datora pārprogramēšana būtiski izmaina laika momentu, kurā degviela tiek iesmidzināta, degvielas – gaisa jaukšanas attiecību un citas zirgaspēku uzlabojošas niances. Gadījumā, ja pārprogramēšanu vajag mainīt uz ražotāja standartu, tad tas arī ir izdarāms. Šī metode vislabāk darbojas, ja Tavs auto ir ar turbīnu. Bezturbīnas dzinējiem pārprogramēšana pacels jaudu tikai par pāris zirgaspēkiem. Ja automobīlis no ražotnes ir ļoti ierobežots ar programatūru, tad jaudas palielinājums būs daudz jūtamāks. Protams, ir variants likt sacīkšu auto datorus, bet tas vairs nebūs nekāds lētais prieks.

Šī raksta sponsors ir musu atbalstītājs no Norvēģijas!