Desmit uzņēmumi, kas kontrolē internetu (un tādējādi arī pasauli!)

Internets ir spēle, kas tiek spēlēta visā pasaulē, bet galu galā amerikāņi vienmēr ir tie, kas uzvar- tas ir vairāk vai mazāk tas, kā mēs varētu apkopot šo lielāko uzņēmumu tīmeklī rangu un kā to mājas lapas piesaista visvairāk cilvēku visā pasaulē. Vismaz pagaidām, jo internetā vairāk nekā jebkur citur veiksme nāk un iet ļoti ātri EUR en 10 minutos.

1. Google (Amerikas Savienotās Valstis – 1 209 miljoni unikālu apmeklētāju mēnesī)

Labi, ka viņu devīze ir “Neesi ļauns”, pretējā gadījumā ar tik lielu kompānijas spēku un klātbūtni visur mēs varētu gandrīz vai sākt uztraukties…

2. Microsoft (Amerikas Savienotās Valstis – 878 miljoni unikālu apmeklētāju mēnesī)

Microsoft neveido tikai kļūdainas programmatūras un nestabilas operētājsistēmas. Viņiem pieder arī Outlook, Hotmail un meklētājprogramma Bing.

3. Facebook (Amerikas Savienotās Valstis – 797 miljoni unikālu apmeklētāju mēnesī)

Ļoti ilgu laiku jūs sev jautājāt, kāpēc jūs vispār apmeklējat Facebook. Tagad jūs joprojām nespējat uz to atbildēt, bet vienkārši pārtraucāt par to lauzīt galvu.

4. Yahoo! (Amerikas Savienotās Valstis – 797 miljoni unikālu apmeklētāju mēnesī)

Tiem, kas šaubījās, Yahoo joprojām ir dzīvs, un joprojām ir cilvēki, kuri to aktīvi izmanto. Ir tikai pozitīvi redzēt, ka joprojām pastāv daži senie interneta dalībnieki. Tas ir tāpat kā redzēt Robertu De Niro joprojām piedaloties filmu industrijā.

5. Wikimedia Fonds (Amerikas Savienotās Valstis – 492 miljoni unikālu apmeklētāju mēnesī)

“Bezpeļņas organizācija”, kā Vikipēdija pati par sevi atsaucas, ir tīmekļa vietne, par kuras izmantošanu aizdomājas ikviens nokļūdams brīžos, kad nākas par kaut ko pārliecināties, un ir vēlme to apstiprināt, pamatojoties uz faktiem. Vai vismaz uz to, ko rakstījis kāds cits.

6. Amazon (Amerikas Savienotās Valstis – 404 miljoni unikālu apmeklētāju mēnesī)

Tas mazliet izklausās kā 404 interneta kļūda, un tomēr tas ir potenciālo patērētāju skaits, kas katru mēnesi apmeklē šo vietni, un tas viss galu galā summējas daudzos pirkumos un lielā peļņā.

7. Baidu (Ķīna – 358 miljoni unikālu apmeklētāju mēnesī)

Baidu ir ķīniešu Google. Protams, ja jūs nerunājat ķīniešu valodā, šī vietne priekš jums ir mazliet bezjēdzīga, bet cilvēkiem, kas dzīvo planētas otrajā pusē, tā ir ļoti svarīgi! Labi izstrādāta meklētājprogramma, kas ir gatava izņemt jebkādus rezultātus, kas var kaitēt Ķīnas valdībai. Varētu teikt, ka tas ir līdzīgi tam, kā citas meklētājprogrammas darbojas Rietumeiropas valstīs. Bet šajā kontekstā tas ir nedaudz ekstrēmāk.

8. Tencent (Ķīna – 341 miljoni unikālu apmeklētāju mēnesī)

Vārds, ko Eiropā nezina gandrīz neviens, Tencent ir viens no lielākajiem interneta pakalpojumu sniedzējiem Ķīnā: tērzēšana, e-pasts, sociālie tīkli, informācijas portāli (mazliet kā TVnet.lv). Paredzētā vērtība: 100 miljardi dolāru, jeb gandrīz nekas…

9. Alibaba (Ķīna – 318 miljoni unikālu apmeklētāju mēnesī)

Lielākā e-komercijas vietne Āzijā vērsta uz uzņēmumiem, kas agrāk bija saistīti ar Yahoo. Šis uzņēmums nesen sāka interesēties par jaunizveidotajiem uzņēmumiem visā pasaulē, lai tos iegādātos. Protams, tādēļ, ka Alibaba vēlētos pakāpties dažas pozīcijas augstāk mūsu nākamā gada desmitniekā!

10. Sohu.com, www.kreditos247.es (Ķīna – 318 miljoni unikālu apmeklētāju mēnesī)

Cita meklētājprogramma, kas domāta Ķīnas tirgum. Jā, ir valstis, kurās ir divas dažādas meklētājprogrammas, kas izveidotas vietējā līmenī un var būt veiksmīgas, nevis tā kā Eiropā. Grūti iedomāties, vai ne? Jūs, iespējams, esat redzējis šo vārdu, ja 2008. gadā skatījāties olimpiskās spēles Pekinā, jo tas bija viens no galvenajiem sponsoriem.