Ieradumi, kas bojā automašīnu

Vairumam automašīna ir viens no lielākajiem un nozīmīgākajiem pirkumiem dzīvē, tāpēc auto īpašnieki cenšas pret savām automašīnām izturēties ar īpašu rūpību, lai tās kalpotu maksimāli ilgi. Diemžēl, daudzi auto īpašnieki pat neizdomājas par to, kā dažādi ikdienas ieradumi, kas saistās ar automašīnas izmantošanu un uzturēšanu ievērojami paātrina auto nolietošanos. Par to liecina informācija, kas izlasāma http://laenme.ee/.

1. Rokasbremzes neizmantošana
Tikai retais autovadītājs izmanto rokas bremzi, katru reizi, kad apstājas vai noparko savu automašīnu, ja vien tas nav nepieciešams, lai automašīna neripotu uz priekšu vai atpakaļ, taču rokasbremzi vajadzētu lietot vienmēr, kad auto tiek apstādināts uz ilgāku laiku. Lieta tāda, ka, neizmantojot rokasbremzi, viss auto svars tiek likts uz nelielu metāla gabalu pārnesumkārbā, kas saucas parkošanās aizturis. Ja uz tā regulāri tiek likts svars, tas ātri vien nolietojas un var saplīst. Rokasbremzes izmantošana izlīdzina uz pārnesumkārbas likto slodzi un aizkavē šīs detaļas bojāšanos.

2. Braukšana ar tukšu bāku
Degvielas cenas mūsdienās ir ļoti augstas, tāpēc nereti gadās, ka pieliet pilnu bāku nav iespējams un ir jābrauc, kad bākā ir vien pāris litri degvielas. Ja tas gadās ļoti reti, nekas slikts nenotiks, bet ja ar gandrīz tukšu bāku tiek braukts regulāri, automašīnas degvielas sistēma tiek bojāta. Šādā veidā degvielas pumpis ātrāk uzkarst un līdz ar to, tā mūžs tiek krietni vien saīsināts. Ja iztērēsiet mazliet vairāk naudas degvielas stacijā, iespējams varēsiet ietaupīt naudu uz degvielas pumpi.

3. Strauja pārnesumu maiņa
Strauja pārnesumu maiņa arī ir izplatīts ieradums, kas nāk par sliktu automašīnai. Autovadītāji gandrīz vienmēr no atpakaļgaitas pārnesuma pāriet uz pirmo pārnesumu, taču tas bojā automašīnas pārnesumkārbu. Pēc tam, kad ar automašīnu tiek braukts atpakaļgaitā, tā ir jāaptur, izmantojot neitrālo pārnesumu un tikai pēc tam, var izmantot pirmo pārnesumu. Autovadītājam tas prasīs vien pāris sekundes laika, taču tas var ievērojami pagarināt automašīnas pārnesumkārbas lietošanas laiku.

4. Rokas turēšana uz pārnesumu sviras
Arī rokas turēšana uz pārnesumu sviras ir visai populārs ieradums, turklāt neviens pat neizdomājas par to, ka šāda darbība varētu nodarīt kaut ko sliktu automašīnai, taču var. Rokas likšana uz pārnesumu sviras rada spiedienu uz pārnesumkārbas buksēm un sinhronizatoriem, līdz ar to, tie daudz ātrāk nolietojas un ir jāmaina. Daudz labāk un arī drošāk ir turēt abas rokas uz stūres. Tas ne vien pasargās pārnesumkārbas detaļas, bet arī nodrošinās drošāku un vienkāršāku automašīnas vadāmību.

5. Sajūga izspiešana stāvēšanas laikā
Gandrīz visi autovadītāji apstājoties izspiež sajūgu un atstāj ieslēgtu pirmo pārnesumu. Intensīvas satiksmes apstākļos, kad visu laiku jāpatrauc un jāuzsāk kustība, tas patiešām ir nepieciešams, taču, ja jāapstājas uz ilgāku laiku, piemēram, pirms luksofora vai pie dzelzceļa pārbrauktuves, labāk ir izmantot neitrālo pārnesumu un atlaist sajūgu. Kad sajūgs ir izspiests tā virsmas skrāpējas viena pret otru, izraisot ātrāku tā nodilšanu, tāpēc sajūgu vajadzētu turēt izspiestu pēc iespējas retāk.

6. Lieku mantu vadāšana
Arī liekas mantas bagāžniekā vai salonā var atrast gandrīz katrā automašīnā, tomēr lieks svars nozīmē to, ka automašīnai ir jāpatērē vairāk enerģijas veicot manevrus vai vienkārši braucot, kā arī uz automašīnu tiek likts lielāks spiediens, kas paātrina riepu nodilšanu. Visa liekā izvākšana no auto arī ļaus ietaupīt degvielu, līdz ar to tas ir finansiāli izdevīgi.

Ar citām pazīmēm varat iepazīties LaenMe.