Vai pašbraucošās automašīnas drīz mainīs pasauli, vai tomēr nē?

Viens no mūsdienu lielākajiem tehnoloģiju sasniegumiem ir pašbraucošās automašīnas. Vairāki automašīnu ražotāji jau ir izveidojuši šādu automašīnu prototipus un testē tos, lai varētu panākt, ka automašīnas droši var tikt izlaistas komerciālajā tirgū. Tiek uzskatīts, ka pašbraucošās automašīnas būs tik advancētas, ka spēs izvairīties no sadursmēm pat ļoti sarežģītās situācijās un tas ievērojami palielinās satiksmes drošību. Pašlaik aptuveni 75% no ceļu satiksmes negadījumiem izraisa tieši paši autovadītāji, savas neuzmanības vai nemākulības dēļ pikavippi. Ja šo cilvēka faktoru varētu izslēgt, negadījumi notiktu daudz retāk. Tomēr, vairāki zinātnieki sāk apšaubīt pašbraucošo automašīnu ietekmi uz satiksmes drošību.

Ir jāsaprot, ka kamēr vien satiksmē piedalīsies cilvēki, cilvēciskais faktors satiksmes negadījumu izraisīšanas varbūtībā turpinās pastāvēt. Pirmkārt, ir jāsaprot, ka pastā dažādi tehnoloģiskie šķēršļi pašbraucošo automašīnu potenciāla izmantošanai. Uz automaģistrālēm un šosejām, kur vienīgie satiksmes dalībnieki ir automašīnas un citi motorizētie transporta līdzekļi, pašbraucošās automašīnas varbūt arī darbosies kā nākas, bet plisētās, kur pārvietojas visdažādākā veida satiksmes dalībnieki, pašbraucošās automašīnas nepratīs komunicēt ar tiem. Piemēram, šīs automašīnas nebūs spējīgas atšķirt cilvēku žestus un atšķirt, kādas ir viņu vēlmes katrā konkrētajā situācijā. Piemēram, automašīna nevar atšķirt, vai gājējs pie gājēju pārejas stāv tāpēc, ka vēlas šķērsot ielu, vai vienkārši stāv kādu citu iemeslu dēļ. Tāpat arī pašbraucošās automašīnas nebūs spējīgas atšķirt velosipēdistu rādītos signālus, jo katrs tos rāda mazliet citādāk.

Otrkārt, vienmēr būs cilvēki, kas negribēs izmantot pašbraucošās automašīnas dažādu iemeslu dēļ. Dažiem tās būs pārāk dārgas, daži neuzticēsies to braukšanas spējām un daži domās, ka pašbraucošās automašīnas ierobežo viņa izvēles brīvību. Iemesli tam var būt visdažādākie, bet ir skaidrs, ka vienmēr būs šo auto pretinieki. Tas noved pie vēl nopietnākām problēmām, jo tradicionālajām automašīnām un pašbraucošajām automašīnām ir nepieciešama atšķirīga infrastruktūra. Pašbraucošo automašīnu palaišana ielās kopā ar visām pārējām automašīnām var izrādīties pat ļoti bīstama. Ja vien nepinkās laiks, kad tradicionālo automašīnu ražošana tiks pārtraukta un tās tiks aizliegtas, šo automašīnu intergrēšana satiksmē sagādās problēmas.

Vēl pastāv bažas, ka pašbraucošās automašīnas radīs nevajadzīgu ekspluatāciju, kas novedīs pie haotiskas satiksmes un resursu izniekošanas. Piemēram, ja autovadītājs dodas uz veikalu, kura stāvvieta ir pārpildīta, vai arī par stāvvietu ir jāmaksā, viņam izdevīgāk būs aizsūtīt savu auto uz mājām un pēc tam, pasaukt to atpakaļ. Ja visi autovadītāji tā sāks darīt, uz ielām veidosies haoss, jo mašīnas nevajadzīgi braukāsies apkārt. Tāpat arī tas izraisīs lielu, nevajadzīgu enerģijas patēriņu un līdz ar to arī piesārņojumu. Arī ceļu stāvoklis, visticamāk ievērojami pasliktināsies, ja automašīnu skaits uz ceļiem ievērojami pieaugs.

Vēl negatīvi tiek vērtēts arī fakts, ka daudzi cilvēki, kas naudu pelna ar auto vadīšanu, zaudēs darbu. Piemēram tālbraucēji, taksometru vadītāji un autobusu šoferi vienā brīdī vairs vispār nebūs vajadzīgi, jo automašīnas brauks pašas. Protams, no vienas puses to pat varētu vērtēt pozitīvi kulutusluotto heti, jo samazinājums pēc cilvēkresursu nepieciešamības nozīmē finansiālus ietaupījumus, taču, apzinoties, cik daudzi cilvēki paliks bez darba, tas nemaz tik pozitīvi vairs nešķiet.

Pašlaik, kad pašbraucošās automašīnas vēl nav sastopamas ielās, ir grūti iedomāties, kā tieši tās ietekmēs nākotni un cik strauji gūs popularitāti un autovadītāju atbalstu, tomēr ir jāsaprot, ka visa pamatā vienalga būs cilvēki un viņu vajadzības, līdz ar to pilnībā izslēgt cilvēcisko faktoru nav iespējams.

Automašīnu prototipi, kurus vajadzēja sākt ražot

Kaut arī automašīnu prototipi parasti nav līdz galam izstrādāti un gatavi komerciālai ražošanai, tie tomēr piesaista cilvēku uzmanību un liek domāt par to, kā būtu braukt ar šādu automašīnu microcreditos online. Daudzi prototipi tā arī nepiedzīvo ražošanas uzsākšanu, pat tad, ja tie ir vienreizēji un gūst atzinīgu novērtējumu. Šeit būs uzskaitīti līdz šim labākie un unikālākie automašīnu prototipi, kuru ražošanas uzsākšanu vēlētos piedzīvot vairums autovadītāju.

Buggati Galibier

2009. gadā automašīnu ražotājs Buggati izstrādāja Galibier modeļa prototipu. Tas bija elegants sedans, kurš ļoti līdzinājās populārajam Veyron modelim. Patiesībā tas bija veidots kā Veyron uzlabotā versija jeb pēctecis, kas turpinās Buggati uzvaras gājienu. Tam pat bija Veyron tipiskais W16 motors un citas iezīmes, taču beigās tā ražošana netika uzsākta un par Veyron pēcteci tika izvēlēts Chiron, nevis šis neparastais super sedans.

Chrysler Atlantic

Pirms vairāk kā 20 gadiem, automašīnu ražotājs Chrysler atrādīja Atlantic prototipu Detroitas auto šovā. Tam bija 4.0 litru dzinējs, kas bija izstrādāts samontējot kopā divus Chrysler Neon dzinējus, taču pats interesantākais un pievilcīgākais šajā auto bija dizains. Tā dizains tika aizgūts no laika, kad tika veidots Plymouth Prowler. Tiem, kas nepārzina Chrysler modeļus, varam paskaidrot, ka tas ir 30. gadu Art Deco stilā veidots dizains. Automašīna patiešām izskatījās eleganti un tai piemita ļoti neatvairāms retro šarms, taču Chrysler nebija pat vismazāko nodomu uzsāk šī eksotiskā auto masveida ražošanu. Tā arī Atlantic palika tikai idejas un prototipa līmenī.

Spyker D12 Peking-to-Paris

2006. gadā Spyker nāca klajā ar D12 Peking-to-Paris prototipu. Automašīnas modeļa nosaukums nudien ir neveikls, taču pati automašīna bija burvīga. Pēc tam, kad Spyker izlaida savu C8 Laviolette modeli, viņi vēlējās radīt vairāk luksusa klases SUV automašīnas. Tā nu, izmantojot Audi dzinēju viņi radīja prototipu vienreizējam automobilim – D12 Peking-to-Paris. Viņi jau bija gatavi nākamajā gadā uzsākt automašīnas ražošanu, taču tas tā arī nenotika. 2014. gadā autobūves kompānija paziņoja, ka ir bankrotējusi, līdz ar to D12 Peking-to-Paris nekad nenonāks uz ielām.

Maserati Birdcage

2005. gadā Maserati izveidoja auto konceptu, iedvesmojoties no Maserati Tipo 63 sacīkšu auto. Maserati Tipo 63 tika radīts pirms vairāk kā 50 gadiem un tajā laikā šis auto bija ļoti unikāls un inovatīvs, jo tam bija neparasta šasija. Birdcage prototipa pamatā bija šī auto šasija, kas papildināta ar Maserati MC12 oglekļa šķiedras virsbūvi un 6.0 litru V12 dzinēju. Kopumā dizains tika veidots pēc Pininfarina un automašīnai nebija durvju. Lai iekļūtu automašīnā bija jāpaceļ tās jumts. Pēc aprakta noteikti var noprast, ka automašīnas prototips tiešām bija ļoti neparasts. Tieši tāpēc, ka tā bija tik nereāla, tās ražošana nekad netika uzsākta.

Mini Cooper Rocketman

2011. gadā Mini Cooper izveidoja prototipu Rocketman modelim. Atšķirībā no visām iepriekš minētajām automašīnām credito rapido sin documentacion, šī neizcēlās ar ne ko unikālu un nozīmīgu, uz citu auto fona, tomēr tā bija daudz līdzīgāka oriģinālajam Mini Cooper nekā daudzi mūsdienās sastopamie modeļi un daudzi autobūves eksperti uzskata, ka Rocketman būtu labāks pēctecis. Tas noteikti būtu pelnījis masveida ražošanas uzsākšanu, taču Mini Cooper izvēlējās to nedarīt.

Mēs tikām brīdināti

Mēs tikām brīdinātiIlgi nebija jāgaida, līdz saulainais rudens pāršalca Latviju ar bagātīgu sniega daudzumu. Meteorolgi jau kā pāris nedēļas mudinājuši iedzīvotājus pienācīgi parūpēties par savu spēkratu tehnisko stāvokli, lai uznākot bargajam salam un sniegam, tas nešķistu snabblån kā pārsteigums un tik vien kā biezāka jaka, šalles un cimdi būtu vien nepieciešami, lai svinētu ziemas atnākšanu. Taču nekā.

Vakardien, 6.novembrī, Latvijā tika reģistrēti 137 ceļu satiksmes negadījumi. Diemžēl divos no tiem bija arī bojāgājušie. Vairākiem autovadītājiem nav bijis pa spēkam savaldīt savus auto uz slidenajiem ceļiem, kā rezultātā bija vērojamas vairākas noparkotas automašīnas ceļa malās un grāvjos. Vairumā no šiem negadījumiem, iesaistītie tikuši nogādāti slimnīcās ar dažāda veida traumām låna pengar utan ränta.

Ironiski, taču skumji

avarijasPar spīti tam, ka sniegs sniedzas teju līdz ceļiem un uz autoceļiem ir atklāta publiskā slidošana, daudzi no šoferiem tik un tā pārgalvīgi pārvietojas ar saviem transportlīdzekļiem. Mums nevajadzētu raizēties, ja šie šoferi apdraudētu tikai savas dzīvības, taču tā, protams, nav. Ironiski, ka uz sniega pilnajiem un slidenajiem ceļiem vakardien noformēti 76 administratīvā pārkāpuma protokoli, par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu. Lai labāk šo saprastu – laikā, kad saulīte silda, ielas un ceļus neklāj sniegs, vidēji par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu Latvijā noformē aptuveni 200 protokolus.

Tad jautājums ir tikai viens – kam ir jānotiek, kādiem laikapstākļiem jāiestājas, lai šie pārgalvīgie, un jāteic arī neapdomīgie, šoferi aizdomātos un neriskētu ar savu, un apkārtējo dzīvībām? Protams, ziema ir gadalaiks, kad agresīvākie no braucējiem var izpausties. Stereotips vai nē, taču bembistiem iestājoties ziemai, iestājas arī svētki. Vakaros var manīt nevienu vien bariņu ar šīs markas automašīnām, slidinoties pa ielām un savā ziņā palīdzot sniega šķūrētājiem – attīrot ielas no sniega. Taču tam visam ir robežas un tam visam ir sava vieta.

Bēda ir tajā, ka nepietiek vien ar to, ka viens vai divi šoferi apzinīgi un atbildīgi pilda savu pienākumu, braucot ar ziemai atbilstoši aprīkotu auto, kā arī ievērojot ceļu satiksmes noteikumus. Pietiek ar vienu pārgudri, traukdamies pa slidenajām ielām un negadījums var sekot kuru katru brīdi. Ar tevi, mani. Mums visiem.

Tuvojoties ziemai, varējām vērot dažādas CSDD veidotas reklāmas kampaņas, mudinot autobraucējus būt piesardzīgiem uz auto ceļiem. Šķiet, ka ar to vien nepietiek Latvijas sabiedrībai, lai apzinātos kādas ir sekas, notiekot ceļu satiksmes negadījumam.

Koks ar diviem galiem

ziemas braukšanaViens veids, kā skaidrot šo neapdomīgo un pārgalvīgo braukšanu ir protests pret jaunākajiem pieņemtajiem likumiem, saistībā ar drošību uz ceļa. Respektīvi, pavisam nesen tika lemts par to, ka braukšana uz atklātām ūdenstilpnēm ir aizgliegta. Neievērojot šo likumu, protams, tiek sastādīts protokols. Un šeit apstāsimies uz brīdi. Tas, vai saimnieks ir bezrūpīgs un nogremdē savu transporta līdzekli uz kādas no ūdenstilpnēm, vajadzētu būt katra ziņā. Vēljovairāk – labāk viens gudrītis ezerā nekā gudrītis un apzinīgi šoferi grāvjmalā, ne tā?

Noteikumiem kļūstot stingrākiem, agresīvās braukšanas piekritēji un drifta cienītāji arvien dedzīgāk meklē kādu zemes pleķīti, kurā pārbaudīt un uzlabot savas braukšanas prasmes. Un kas gan varētu būt labāks, par aizsalušu ūdenstilpni vai kādu mazu auto trasi pilsētas nomalē, taču galvām, kuras lemj šos likumus, šķiet pretēji. Un šis arī varētu būt viens no iemesliem, kāpēc ikdienā mēs saskaramies ar šiem agresīvajiem autovadītājiem. Kur gan lai šī indivīdu grupa izpaužas? Kur lai nolien? Vietu kļūst arvien mazāk un mazāk.

Nobeigumā

Tā vien šķiet, ka vienīgais veids, kā cīnīties ar šo problēmu, ir sanākot kopā abām pusēm (likumu veidotājiem un pašiem autovadītājiem) un nonākot pie kopsaucēja. Viens ieriebj otram, otrs kož pretī. Gluži kā teniss, šī spēle starp abām pusēm norit jau labu laiku. Kad tas beigsies un kad abas puses būs apmierinātas – kas to vien zina. 

Tikmēr mums jāpatur ir prātā, ka kaut kur uz ceļa atrodas kāds bembists vai pavisam jauns šoferis, kura auto vadīšana un domāšana atšķiras no pieredzējušu vadītāju. Tam visam komplektā nākot pienācīgai auto apkopei un tehniskajam stāvoklim, katram no mums ir jādomā ne tikai par sevi, bet arī par apkārtējiem uz ceļa.
Sargāsim sevi un brauksim droši!

Automašīnas, kuras izskatās daudz dārgāk nekā tās patiesībā ir

Vai auto izskats spēj noteikt to aptuveno vērtību? Pāris gadus atpakaļ, atbilde paviam noteikti skanētu “Jā”. Taču mūsdienu tehnoloģijas un sacensība ražotāju starpā. ļauj maksimāli samazināt auto ražošanas izmaksas, tādējādi piedāvājot klientiem kvalitatīvus un vizuāli pievilcīgus auto par saprātīgām cenām. Šajā rakstā apkoposim informāciju par automašīnām, kuras vizuāli izskatās dārgāk, nekā patiesība ir to vērtība. Tad nu aiziet!

2016 Honda Civic

2016 Honda CivicPirmajā acu uzmetienā šķiet, ka šādu auto var iegādāties tikai ļoti turīgs un bagāts cilvēks, taču tā nav. Šī konkrētā auto cena ir aptuveni 16,500 Euro.
Gadiem ejot, Honda Civic ir iemantojusi respektu un ievērojamu reputāciju auto pasaulē, kā efektīvs un praktisks auto ražotājs. Kā redzams, auto izskatās pievilcīgs un sportisks. Vēljovairāk, šī auto uzturēšana un uzkopšana ir relatīvi niecīga – aptuveni 5000 Euro pirmajos 10 auto uzturēšanas un lietošanas gados. Šis 2016.gada Honda Civic modelis ir pieejams kupejas, sedana un hečbeka tipa. Tādējādi pielāgojoties katra auto pircēja vēlmēm.

2016 Mazda CX-3

2016 Mazda CX-3Autoražotājs Mazda pēdējos gados ir nopietni pievērsusi uzmanību tieši vizuālajam noformējumam saviem spēkratiem. Mazda CX-3 varētu būt viens no vizuāli izdevušākajiem modeļiem, kuru ražotājs ir laidis auto pasaulē. Sportiskais izskats un kvalitatīvā virsbūve ļaus auto izskatīties spodram un skaistam arī pēc vairākiem lietošanas gadiem. Un ja jūs meklējat mašīnu, kura ir parocīga, ar relatīvi zemām izmaksām un lielisku izskatu – Mazda CX-3 ir viens no labākajiem variantiem jūsu izvēlē. Šo auto ir iespējams iegūt savā īpašumā sākot no 17,000 Euro.

2017 Jeep Compass

2017 Jeep CompassKompānija Jeep ir pilnībā mainījusi tās modeļa Compass izskatu. Četru riteņu piedziņa nu ir kļuvusi vēl jaudīgāka un uzticamāka, un izskats to padara par, teiksim tā, odziņu. Auto ir salīdzinoši viegls, jo tā virsbūves izgatavošanā ir izmantotas jaunākās tehnoloģijas. Un kurš to būtu domājis, ka 2017.gadā ražotu automobīli būs iespējams iegādāties sākot no 20,000 Euro?

2017 Ford Mustang

2017 Ford MustangFord Mustang – nosaukums jau automātiski liek sacelties matiņiem un acīm izplesties. Kaut arī auto nav tas piemērotākais Latvijas ceļiem, ražotājs ir parūpējies, lai cilvēki ar ienākumiem nedaudz virs videjā, spētu iegūt šo auto savā īpašumā. Auto entuziasti visā pasaulē atpazīst un respektē Ford Mustang automašīnas. Tās asociējas ar spēku, izturību un ātrumu. Līdz šim, dažnedažādi Ford Mustang modeļi ir nākuši apgrozībā un tā vien šķita, ka izskata un dizaina ziņā vairs nav kur tiekties. Taču uzgaidiet. Šķiet, ka šis 2017.gada modelis pārspēj visus. Tā garā virsbūve, zemais jumts un īsā aizmugure piesķir klasiskā sporta auto izskatu. Tomēr, atšķirībā no augstāk minētajiem auto, Ford Mustang uzturēšanas izmaksas būs nedaudz lielākas. Šī auto sākuma cena ir 22,000 Euro, un tam ir iespējams pielāgot dažādus dizainus un auto vizuālo izskatu savām vajadzībām un vēlmēm. Turpinot, auto saimnieki var būt gatavi tērēt līdz pat 10,000 Euro , auto pirmajos 10 lietošanas gados.

2017 Chrysler Pacifica

2017 Chrysler PacificaŠis, atšķirībā no iepriekš minētajiem, ir tipisks ģimenes auto. Minivens ir auto tips, kuru iegādājas nepieciešamības, nevis iekāres dēļ. Jāteic, ka Chrysler Pacifica 2017.gada modelis ir viens no vizuāli pievilcīgākajiem, šajā auto kategorijā. Par šo auto jāteic – jūsu bērniem nebūtu kauns lēni pieripot pie skolas un izkāpt no tā, klasesbiedriem un citiem draugiem to redzot. Šī auto uzturēšanas izmaksas ir relatīvi zemas. Un ņemot vērā, ka tā ir pavisam jauna un svaiga mašīna, 25,000Euro par 2017.gada modeli, kā arī par tā pievilcīgā izskata, cena nešķiet nemaz tik liela.

Punkts uz i

Protams, cilvēku ienākumi Latvijā nebūt nav no tiem augstākajiem. Desmit un vairāk gadus veci auto, atgādāti no Vācijas un citām auto lielvalstīm, ir mūsu ikdiena. Taču, ja sirds kāro pēc svaigāka un modernāka auto, šis raksts ir kā piemērs, ka ražotāji piedāvā jaunus un svaigus auto, par relatīvi zemām cenām. Nopērkot auto par 3,000Euro un ieguldot tajā simtus un tūkstošus eiro katru gadu, prot ik katrs. Ieguldīt un samaksāt nedaudz lielāku summu – tā ir māksla un gudra izvēle.

Kad ķīna nebeidz pārsteigt

Pirms pavisam neilga brīža, viena no pasaules vadošajām un lielākajām vilcienu ražotājām, The China Railway Rolling Stock Corporation , ir paziņojusi par jaunu un pārdrošu projektu. 

Ražotājs nācis klajā ar paziņojumu, ka ir uzsākts darbs pie jauna levitējoša (lidojoša) vilciena izveides. Kas ir vēl pārsteidzošāk, ražotājs ir gatavs pacelt latiņu nedaudz augstāk – jaunā tipa vilciens spēšot attīstīt ātrumu līdz pat 600km/h.

The China Railway Rolling Stock Corporation ir valstij piederošs uzņēmums, un pēdējos gados tiek investēta milzu nauda transporta ražošanai un attīstībai. Kamēr pasaule vēl nav redzējusi, kā varētu izskatīties šis jaunā tipa vilciens, ir uzsākts darbs pie ceļa būves, pa kuru šī jaunā vilciena koncepts tiks testēts.

vilcieniIemesls, kāpēc šis projekts ir pavisam reāls

Ķīnas ātrvilciena līnija ir pasaulē garākā un tās kopējais garums ir 19955,87km. Vēljovairāk, darbi pie ātrgaitas līnijām turpinās un katru gadu šis skaitlis pieaug. Valdība, katru gadu šiem projektiem atvēl aptuveni 538.miljardus dolāru.

Pēdējos gados vilcienu ražotāji intensīvi sacenšas savā starpā, lai iegūtu ātrākā vilciena ražotāja statusu. 2016.gadā Japāna ieguva ātrākā vilciena īpašnieces statusu, vilcienam attīstot 589km/h lielu ātrumu. Kas šo faktu padara vēl īpašāku – teju 12 gadus nevienam nebija pa spēkam pārspēt šo rekordu.

Ja kādam no jums radās jautājums, cik izmaksā šāda vilciena biļete un ko paši Japāņi saka par šo brīnumu – vilciens vēl nav gatavs publiskai lietošanai. Uzstādīt ātruma rekordu ir viens, taču nodrošināt to ar nepieciešamo aprīkojumu pasažieru pārvadāšanai, kas cits. Ražotāji paziņojuši, ka 2027.gadā vilciens būs pieejams sabiedrībai. Izbūvēt stacijas un izdarīt citus nepieciešamos darbus, lai šādas “raķetes” kursēšana kļūtu par ikdienu, protams, ir laikietilpīgs process.

Tikmēr Šanhajā atrodas pasaules ātrākais vilciens, kurš veic pasažieru pārvadājumus. Ķīnieši ir bijuši nedaudz pieticīgāki un reālistiskāki, nodrošinot saviem pasažieriem braucienu ar teju 430km/h lielu ātrumu. Šī vilciena maršruts stiepjas no Šanhajas pilsētas līdz Pudongas lidostai.

“Lidojošie” vilcieni
Spēks, kas virza šos vilcienus, slēpjas elektromagnētos, kuri bez apstājas “grūž” vilcienu no aizmugures un “velk” to no priekšpuses. Saprotams, ka izmaksas šādu līniju izbūvē ir, maigi sakot, astronomiskas, tāpēc ne kura katra valsts spēj tos izbūvēt, nemaz nerunājot par rekordu lauzšanu. Un iemesls, kāpēc šādi vilcieni varētu kļūt par ikdienu, ir pavisam vienkāršs – lielās izmaksas atspoguļojas šo līniju darbošanās ilgstpējīgumā, kā arī laika ietaupījumā, nogādājot pasažierus ar pāris minūšu intervāliem.

Par pašu ražotāju
CRRC (The Chine Railway Rolling Corporation) darbojas ne tikai Ķīnā, bet arī ārpus tās. Pēdējos gados tiek strādāts pie dažādiem projektiem Apvienotajā Karalsitē, Austrālijā, Meksikā, Turcijā, Krievijā un pat Irānā. Interesanti, ka uzņēmums ir piedāvājis sadarbības līgumus arī Amerikas Savienotajām Valstīm, taču dažādu iemeslu dēļ, Savienoto Valstu pārstāvji atteikušies no šī piedāvājuma.
Pēdējos gados dažādi vilcienu projekti tiek īstenoti arī tur, taču līdz šim – ne visai sekmīgi. “Mēs paši varam!” šķiet ir ziņa, ko ASV cenšas nodot Ķīniešu draugiem. Un redzot pēc to sasniegumiem – Ķīnieši var vien pasmīnēt.

Nobeigumā
Mēs varam vien fantazēt, kas notiktu, ja Rīgas Pasažieru Vilciens (RPV) vecos dīzeļvilcienus aizstātu ar ko šādu. Daugavpils? Ventspils? Valmiera? Tas būtu vien pāris minūšu jautājums.

Tikmēr, mēs varam vien lasīt un vērot, kas notiks ar mūsu pašu Rail Baltica projektu. Neskatoties uz sacelto ažiotāžu un dokumentu sagatavošanas ieilgšanu, projekts šķiet pozitīvs, skatoties no ekonomiskā viedokļa. Un kas zina, varbūt pēc pārdesmit gadiem arī ātrvilcieni ar 600km/h lielu ātrumu būs pavisam ierasta ikdiena mūsu dzīvēs.
Taču līdz tam – vecais, labais dīzeļvilciens.

Tilts, kurš rada galvassāpes neviem vien autovadītājam

Zīmes tiek veidotas un domātas, lai tās ievērotu, nevis lieki “aizpildītu” ceļu. Taču katram no mums ir gadījies nepamanīt vai neievērot kādu no ceļazīmēm. Citi tiek sveikā cauri, bet citi gūst mācību.

Ziemeļkarolīnā ir kāds tilts, par kuru šī štata iedzīvotāji, it īpaši – smago automašīnu vadītāji – nemaz nav sajūsmā. Tilts ir aptuveni 3 metrus un 55 centimetrus augsts, par ko vēsta zīme, kas novietota blakus šim tiltam. Citos štatos, kā norma ir pieņemts, ka tilta augstumam ir jābūt vismaz 4 metrus, tādējādi nodrošinot drošu un intensīvu satiksmi. Un šeit tad arī ir tā sāpe.

Nelaimīgais tilts
Kāds uzņēmējs vārdā Jurgens Henns, pēc neviena vien redzēta negadījuma uz šī tilta, nolēma to izmantot izklaidei, kā arī nelielam peļņas avotam. Kā? Uzņēmējs ir izveidojis Youtube profilu, kā arī interneta adresi “11foot8.com”. Kāpēc tāds nosaukums? Pārveidojot uz Eiropā pieņemtajām mērvienībām, nosaukums ziņo “3 metri 55”, kas, kā iepriekš minēt,s ir šī tilta augstums. Ironisks nosaukums, jūs piekritīsiet. Izvietojot 3 kameras, Jurgens Henns veidot video, kuros redzamas avārijas. Vai tas ir tilta neierasto parametru dēļ vai šoferu nolaidības? Lai rastu atbildi uz šo jautājumu, aplūkosim pāris no uzņemtajiem video.

1

Tipiskākā avārija. Arī pieredzējuši autovadītāji, kuri strādā prestižās kravu transportu firmās, neievēro brīdinājuma zīmes. Braucot ar pilnu ātrumu, rezultātā transports tiek “samazināts” par pāris centimetriem. Un nu vairs par to, vai auto būs pietiekami augsts, lai izbrauktu zem šī tilta, nav jāuztraucas.

2

Šajā video, kāds vietējais šoferis un nodarītie zaudējumi ir krietni lielāki un sāpīgāki.


3

Kā pats video veidotājs stāsta, šis ir viens no visu laiku lielākajiem negadījumiem, ko šis tilts ir “paveicis”. Izdarot labo pagriezienu, šoferim nav ne mazākā nojausma, kāda izvērtīsies viņa tikko sākusies darbadiena. Kā redzams, trieciens ir tik liels, ka abi labās puses riteņi paliek karājoties gaisā.

4

Dažiem šoferiem, esot nedaudz piesardzīgākiem, tiek nodarīta mazāka skāde. Video, kurš arī esot viens no veidotāja iecienītākajiem, kāds šoferis, braucot lēnā ātrumā, ieskrien tiltā, taču par laimi – laicīgi saprot, ka smagā automašīna ir pārāk augsta, lai turpinātu maršrutu pa vēlamo ceļu.

5

Bojāts transportlīdzeklis un priekšējā transportlīdzekļa daļa pacelta augšā – tas ir viss ko šis šoferis “iegūst”, traucoties lielā ātrumā un neievērojot ceļa zīmi.

6

Un par spīti tam, ka auto ir pietiekami augsts, lai pabrauktu zem šī tilta, neievērojot kravas augstumu arī nākas ciest. Šis šoferis guva mācību ne caur to vieglāko ceļu.

7

Varbūt tā arī ir uzņēmumu un kompāniju nolaidība, neizglītojot un nenoalgojot pietiekami pieredzējušus un gudrus šoferus. Šajā video, ar pāris stundu starpību, divas kravas mašīnas, no vienas un tās pašas firmas, ietriecas šajā tiltā. Tiesa, bojājumi abos gadījumos ir krietni vien atšķirīgi.


8

Cita tipa smagā automašīna, bet problēma tā pati.

9

Treileri un kravas kastes arī krīt par upuri šim tiltam.

10

Kā redzams, šoferis izdara pareizu lēmumu pirmajā brīdī, taču kas viņu mudināja izdarīt pretējo – varam tikai minēt. Par laimi, bojājumi nav tik lieli un ticams, ka šis kravas vadītājs turpmāk paklausīs savai intuitcijai un pieturēsies pie tās.

Esi apdomīgs
Šis raksts tika veidots, lai mudinātu autovadītājus un citus ceļu satiksmes dalībniekus būt uzmanīgiem un gudriem uz ceļa. Zīmes ir domātas, lai tās ievērotu. Esot nedaudz piesardzīgākiem un ne tik pārgalvīgiem, mēs varam aizvadīt dienu bez starpgadījumiem un lielām galvassāpēm.